Småbarn-judo

Judo for barn fra 1 klasse frem til 4 klasse! OBS! Ikke i drift 2023/2024 termin.

I denne gruppa er det mye lek med innslag av judo, vi jobber mye med oppmerksomhet, konsentrasjon, balanse, motorikk, disiplin og respekt.

Trygghet og tillit er veldig vesentlig for barn, dette legger vi mye vekt på.

vi lære å falle riktig fremover, baklengs og sidelengs (høyre og venstre). Dette er viktig å få til da vi senere skal lære kasteteknikker. Fallteknikk er viktig fordi: Man ungår de alvorlige skadene ved fall, ikke bare på matta under en kamp, men også i det daglige liv om man er uheldig.

Først når ''fallteknikkene'' sitter begynner vi med kasteteknikk.

Så skal man lære seg å holde og kontrollere motstander(Uke) på rygg nede på matta med forskjellige holdeteknikker. Så skal UKE forsøke å frigjøre seg fra TORI's holdegrep.

UKE - Den som kastes. Den som mottar en teknikk.

TORI - Den som kaster. Den som utfører teknikken.

PS! Vi følger skoleruta.

Ansvarlige klubbtrenere er:

Medlemsanvarlig: Andreas Steinslett Jenssen - tlf: 97137955

Hjelpetrenere er: Nadia Hanssen - Fredrik Jacobsen (noe rullering).

Respekt - Ærlighet - Felleskap - Mot